Saturday, April 10, 2010

mencari kebolehan diri...


apa kebolehan yang aku ada ye?
entahla..macam takde ape2 kebolehan pun..
selalu perkara ini yang bermain dalam fikiran aku..

tapi sekarang aku berfikir..kebolehan boleh dicari dengan usaha dan latihan..
sedikit sebanyak sudah berasa ada perkara yang aku boleh buat sebenarnya..

bila bercakap di hadapan khalayak ramai sudah ada keyakinan dan lebih berani berbanding zaman muda mudi aku dulu..
sudah tiada lagi getaran di kaki aku..
sudah boleh mengawal keadaan..

pagi tadi pun telah mencuba suatu yang baru dalam hidup aku..
menyampaikan kuliah subuh buat adik2 kem ibadah sk slim village..
senang je rupanya..alhamdulillah..semakin hari semakin bertambah keyakinan untuk aku berpublic speaking ni..

lama dah x mencoret disini..banyak perkara nak dikongsikan tapi sudah kelupaan..
sangat sibuk kehidupan aku sekarang,,.bermacam-macam taklifan yang ditrima..
moga segala taklifan ini mematangkan aku..
dan diterima segala kerja buat aku oleh ALLAH SWT..

hidup aku sentiasa ada pasang surut..sentiasa diuji ALLAH dengan bermacam-macam ujian.tarbiyyan buat aku..moga jadi Muslim yang lebih baik dan dekat hatinya pada ALLAH..
sentiasa bergantung harap kepadaNya..
semoga aku kuat untuk jauhkan diri dari segala kemaksiatan..

melihat anak-anak murid aku di sini..
menjadikan aku sedar bahawa tanggungjawab sebagai seorang guru bukan mudah..
aku ingin jadi guru yang mampu membawa anak murid aku kembali kepada kehidupan Muslim sebenar..
bermacam perkara aku lihat yang menyesakkan nafas aku..
guru harus berperanan sebagai seorang dai'e!!!..
kembalikan generasi muda Islam kepada Islam yang sebenar..

sekadar ini sahaja..Assalamualaikum..

1 comment:

afiq tj said...

salam.

teruskan usaha dan perjuangan tu baha. mulia prjuangn tu. jgn prnh knl erti ptus asa. kite brjuang di bidang msing2. mga kite dpt memartabatkan kmbli Islam dan mengembalikan kembali zaman kegemilangan Islam. Kite xpnh bhenti diuji dan kte xpnh bhenti bjuang ngn diri kite utk ttp istiqamah.mtk tnjuk ajr dr ko ye ckgu..da brjye da shbt ak skrg..alhamdulillah..