Tuesday, August 12, 2008

Saje je nak cite..

Aku nak cite ni..kelmarin..masa singgah kat umah sepupu abah aku kat sungai petani..

Ada sesuatu yg menarik perhatian aku telah berlaku....masa tengah borak-borak kat laman rumah..datangla seorang lelaki cina..dia hulur satu kad untuk sepupu ayah aku tu..haji karim..

Kad yang bertajuk ‘jemputan ke muktamar PAS di Perak’...aku pun kagum..orang cina yang datang jemput ke muktamar PAS..sesuatu yang sangat susah nak cari sebelum ini..semangatnya melebihi orang Islam sendiri..Alhamdulillah, orang bukan Islam sudah tidak takut kepada PAS..bagi aku..ia suatu permulaan yang baik untuk perkembangan Islam kat malaysia ni..sikit-sikit orang cina dah mula sedar tentang Islam..Islam adalah untuk semua..Islam menjamin hak orang bukan Islam..Islam bukan pengganas..Islam bukan kejam..Islam for all..

No comments: