Friday, January 23, 2009

corat coret andalusia..


gaza sudah mulai tenang kembali selepas berminggu-minggu hidup dalam lautan peluru dan bom. Alhamdulillah, syukur kehadrat ALLAH, saudara ku kembali aman, tapi sampai bila? musuh-musuh Islam tidak akan senang duduk kalau melihat kita bahagia, mereka tidak akan pernah puas selagi tidak hancur keseluruhan Islam. permusuhan antara dua agama ini berterusan sejak beribu tahun, sejak zaman Nabi Muhammad SAW. dendam kesumat puak yahudi terhadap agama Islam tidak akan padam sampai hari kiamat. tidak akan berlaku kiamat selagi umat Islam tidak memerangi kaum yahudi dan membebaskan bumi palestina. saat dan waktunya akan tiba jua, aku cuma mengharapkan aku mampu melihat saat pembebasan bumi palestin daripada cengkaman zionis laknatullah.

Hamas mendakwa mereka mencapai kemenangan kerana Israel tidak berjaya menghapuskan Hamas dan tidak berjaya menghalang serangan roket Hamas daripada terus berlaku, tapi bagi aku ia adalah kemenangan dalam duka, apa ertinya kemenangan apabila melihat beribu rakyat palestina mati, belum kira bilangan mereka yang putus kakinya, hilang tangannya, buta kedua matanya. peritnya menjadi rakyat palestina. kemenangan ini akan lebih bererti kalau ia mampu membebaskan negara palestina dan mengusir keluar bangsa yahudi zionis. mungkin ini permulaan yang mampu membangkitkan semangat jihad dalam diri umat Islam Palestina. anak-anak kecil, generasi-generasi muda yang hidup ketika ini, yang melalui zaman perit inilah suatu hari nanti akan mengisi barisan hadapan tentera ALLAH yang akan membebaskan palestin. InsyaALLAH. israel tentu puas, biarpun mereka berundur, kerana bagi aku tujuan mereka hanyalah untuk membunuh dan menghapuskan umat Islam palestin, bukan matlamat utama mereka menghapuskan Hamas tapi mereka hanya mahu melihat rakyat palestin menderita. walaubagaimanapun, yang paling bererti, peristiwa ini semakin menyedarkan umat Islam akan perihal Umat Islam Palestin. mereka yang selama ini yang tidak ambil peduli sudah mula mengorak langkah untuk turut bersimpati terhadap muslim palestin. Alhamdulillah. aku berharap semoga ALLAH memberi aku peluang untuk melihat pembebasan bumi Al-Quds. ameen.

cuti pertengahan semester akan bermula esok, jumpa lagi seminggu selepas ini..
sebelum itu, salam tahniah buat pro-mahasiswa UM dan UIA atas kemenangan dalam pilihanraya kampus baru-baru ini. assalamualaikum!

No comments: