Wednesday, September 9, 2009

khalid samad vs shahris samad

aku tertarik dengan suatu kenyataan balas daripada shahrir samad Mp Johor Bahru yang aku baca daripada akhbar sinar harian pagi tadi berkenaan dengan perlawaan adiknya yakni YB Khalid Samad, MP Shah Alam supaya abangnya itu bersama dengan perjuangan PAS. Shahrir Samad menjawab adiknya itu yang perlu keluar daripada PAS dan menyertai UMNO kerana adiknya itu bersifat liberal dan hanya bertopengkan PAS. Apa yang aku tertarik nak ulas adalah shahrir samad pelawa adiknya masuk UMNO kerana adiknya itu liberal dan bertopengkan Pas..dari sudut pemahaman aku kenyataan ini seolah mengiakan bahawa UMNO itu adalah liberal, dan hanya orang yang berfikiran liberal sahaja yang layak bersama UMNO manakala golongan ISLAMIK dan Perjuangkan Islam adalah daripada golongan PAS. ayat BERTOPENGKAN PAS itu memberi maksud adiknya itu hanya berpura-pura perjuangkan ISLAM jadi sesuai untuk adiknya memasuki UMNO..jadi disini jelas bahawa UMNO adalah untuk mereka yang liberal dalam kehidupan beragamanya..patutlah mak-mak menteri dan isteri-isteri pak-pak menterinya bertudung ikut suka hati sahaja..patutlah banyak kenyataan-kenyataan bodoh pak menteri dalam isu rotan untuk peminum arak dikeluarkan, rupanya mereka ini golongan liberal..

p/s: kamu semua paham tak apa aku tulis ni???..huhu..khalid samad bukan liberal seperti dakyah abangnya..

No comments: