Monday, October 19, 2009

aku dan sakaratulmaut....=(

bila berbicara soal mati ini..
bermacam-macam persoalan timbul dalam fikiran aku..
bagaimana pengakhiran hidup aku..??..
baikkah ataupun buruk..
su'ul khotimah atau husnul khotimah..

bagaimana cara pengakhiran aku yaALLAH??
hancur berkecai atas jalan raya?
jasad aku rentung terbakar?
atau..
aku mati di katil hospital..kanser?buah pinggang?jantung?

yaALLAH..
boleh kah kalau aku pohon pengakhiran yang paling tidak menyakitkan..
sedar-sedar aku sudah berada dialam barzakh Mu..
aku takut yaALLAH..

gentarnya hati aku untuk tempuh saat sakaratulmaut Mu..
bengis atau maniskah wajah izrail?
adakah ruh aku bakal disentap?..
bagaimana rasanya saat nyawa keluar dari jasad..
seperti hirisan pedangkah?

yaALLAH..
bagaimana pengurusan jenazah ku..
jangan Kau susahkan orang sekeliling aku..
tutuplah aib aku jika ada yaALLAH

bagaimana perjalanan aku ke alam barzakh..
bagaimana layanan mungkar dan nankir pada aku..
sempit atau lapangkah ruang tidur ku..
jurang api neraka atau taman-taman syurga..

yaALLAH..kurniakan aku kesempatan untuk beroleh ampunan Mu..
aku bertaubat padaMu yaALLAH..
sesungguhnya aku takut...=(..

No comments: