Monday, February 23, 2009

assalamu'alaikum ya akh ya ukht..

I)
esok ada microteaching subjek TMP ####(xingat kodnye)
kelas DR Lim..tak bersedia lagi ni..aduhai..
tolongg.....

II)
letih memandu semalam dan kelmarin belum hilang lagi ni...
hujung minggu orang berehat, tapi ana memandu..
tapi takpa..best...
luas pemandangan..bertambah pengalaman..mematangkan fikiran.

III)
sekarang sudah semester 6 kat UPSI ni..
tinggal lagi 2 semester...semester 8 praktikal dah..
sedih la pula...rasa cam taknak masa berjalan je..
sayang nak tinggal kehidupan sebagai mahasiswa ni..
tak terbayang lagi bagaimana alam pekerjaan nanti..
alam barzakh lagi la tak terbayang bagaimana...huhu
semakin menghampiri penghujung kehidupan sebagai mahasiswa ni..
makin banyak perkara yang baru ana belajar...
rasa indahnya hidup sekarang berbanding dahulu...
rasa lebih bermakna kehidupan sekarang berbanding dulu..
makin jelas apa tujuan dan matlamat kehidupan ana sekarang berbanding dahulu..
ALLAH telah menghadiahkan sesuatu yang sangat berharga di penghujung usia sebagai mahasiswa...
Alhamdulillah...
apakah dia?adalah...rahsia...

IV)
rindu hati ni kat ma dan abah dah membuak-buak rasanya..
nak balik rumah...huhu
tapi banyak sangat kerja tiap kali hujung minggu...
akan diusahakan juga sikit ruang dan masa untuk ana balik hujung minggu ni..
insyaALLAH...

p/s:....monolog dalaman andalusia....

3 comments:

Kak Nazihah~ said...

salam alaik. Kak pun rasa apa yang kamu rasa. hakikatnya, hidup perlu diteruskan.dan hidup adalah perjuangan. dah praktikal ni kak rasa makin jelas matlamat sebagai muallimah. bukan mudah nak mendidik insan2 akhir zaman ni..mengajar mudah je semudah a..b..c.. tapi nak mendidik.yg pasti di mana sahaja kaki berpijak, jangan letakkan diri sebagai mahasiswa(kamu) atau guru (kakak) tapi taklifan kita jauh lebih besar dari itu..sebagai Khalifah Allah. Smile and salam. selamat berjuang!

khaulah mujahidah said...

sirru 'ala barakatillah..

=int@neq@shut= said...

huuhu~~
betul tu baha
hujung minggu agk sibuk....
nk blik umh pun pyh....

tpi...sgt2 rindu akan rumah la...
terutama ma parent...
hmmmmmm......