Monday, November 16, 2009

ancient photo...



Bismillahhirrahmanirrahim...
kebelakangan ni aku kerap upload gambar je untuk blog aku..
sebabnya aku malas nak menaip panjang-panjang.. banyak kerja-kerja yang perlu disiapkan sebelum aku meninggalkan 'keluarga' yang banyak mentarbiyah aku..

kali ini..aku naikkan gambar family aku..masa tu aku kecil lagi..
abah aku pun muda lagi..baru lepas keluar dari tahanan ISA masa ni kalau tak silap..abah kena tangkap selepas pulang dari melawat memali, tempat Assyahid Ustaz Ibrahim Libya bersama pengikutnya ditembak mati oleh regim toghut..masa ni abah aktif dalam PAS cawangan dan kawasan..sekarang je dah tak aktif..sekadar memerhati dari jauh..

budak kecik perempuan tu pula, akak aku, Umul Farah namanya..nak kenal, masukla minang..=)..mama aku pun muda remaja lagi..Amnah Derani..sayang mama..=)

6 comments:

Redz da Tsar said...

Ko tak penah citer kat aku pon Baha... Kalau aku tahu, serius aku salute habis-habisan... Berjuang kerana Allah

سركندي said...

moga semangat perjuangan sentiasa mengalir dalam diri baha yang suci dan ikhlas....kakak je ke yg boleh dipinang?hahha

andalusia said...

dah ko xtanya wahai junior ku wan..hehe..ko tu belajar medic pun kira berjuangla sebab ramai orang yang xmampu buat..pastikan niat kerana ALLAH dan ada niat untuk guna ilmu tu untuk Islam..

terima kasih serikandi..insyaALLAH..setakat ni kakak jela..=)

سركندي said...

betul tu.perjuangan tidak mengira tempat.begitu juga dakwah.di mana pun kita, dakwah dan perjuangan dapat dizahirkan bilamana niat kearahnya......owh.kalu gitu nak pinang kakak akhi la.hehehe

Pemuda@gamA said...

Darah pejuang yang mengalir dalam diri Baha, Insya Allah.

pemelihara cahaya said...

semoga istiqamah dalam perjuangan ISLAM :)