Wednesday, January 14, 2009

palestinins need us!!!

Hari ini sudah masuk hari yang ke-17 siri pembunuhan rakyat palestina oleh yahudi zionis israel laknatullah. Angka korban rakyat palestin sudah hampir mencecah 1000 nyawa, hampir 300 orang kanak-kanak terbunuh, apa salah kanak-kanak kecil yang tiada daya upaya itu dan aku percaya angka ini akan terus meningkat. Cuma aku mengharapkan agar Hamas dan barisan mujahideen yang lain memberi tentangan sengit kepada israel laknatullah dan aku juga pasti misi pembunuhan israel ini tidak akan mampu menghapuskan ruh jihad dalam hati-hati orang islam. Apabila mati seorang mujahid, insyaALLAH akan lahir lebih ramai mujahid-mujahid yang sedia berkorban untuk ALLAH SWT. Tidak ada apa yang perlu digentar dan ditakuti, gugurnya mereka dijalan ALLAH, adalah suatu anugerah, alangkah besarnya nikmat syahid itu. Perjuangan fisabilillah ini hanya ada dua penamat, sama ada kemenangan atau syahid.

Kala ini aku dapat rasakan kesedaran mengenai isu palestina semakin meningkat dikalangan masyarakat muslim negara kita. Masing-masing lebih mengambil berat isu palestina. Aku teringat suatu ketika dulu, aku meletakkan gambar syeikh ahmad yassin sebagai main picture friendster aku, alangkah terkejut aku kerana ada sahabat yang bertanya siapa orang tua tu malah ada yang bertanya dari mana aku mendapatkan gambar santa claus tu. Istighfar panjang aku. Tapi mungkin sekarang muslim lebih peka dalam isu palestin ini, ada sahabat-sahabat yang sudah mula bertanya mengenai isu palestina ini, alhamdulillah. Bagi aku usaha mendedahkan isu palestina kepada masyarakat perlu dipergiatkan lagi terutama kepada generasi muda Islam.

Aku mengharapkan agar suatu hari nanti aku dapat bersama-sama umat Islam palestina membebaskan negara mereka daripada zionis laknatullah. Aku juga berharap sahabat-sahabat dapat bersama meluahkan rasa cinta kita kepada saudara seagama kita di palestina dengan memboikot barang-barang israel dan sekutu-sekutunya. Tanam tekad dan kekuatan dalam hati, demi umat islam palestina juga sumbangkan sedikit wang ringgit untuk mereka. Infakkan
Sedikit daripada ptptn dan juga biasiswa kita untuk mereka, agar nama kita tercatit sebagai antara mujahid yang bersama-sama membebaskan palestina dan wang ringgit serta usaha kita itu akan menjadi saksi kita di akhirat nanti. ALLAHHUAKBAR!!! Ayuh bangkit ummah!!

none of u truly believes in ALLAH and His religion, until he loves for his brother what he loves for himself-albukhari & muslims

No comments: